Media społecznościowe to obecnie główny sposób, w jaki ludzie znajdują nowe firmy, marki i produkty. Nie wystarczy już tylko posiadać stronę internetową z nazwą firmy. Potencjalni klienci wyszukują Cię w Google, zanim wsiądą do samochodu, aby pojechać do Twojej restauracji lub zaczynają przeglądać strony internetowe, aby dowiedzieć się, gdzie się znajdujesz. Minęła już era lokalnych firm ukrywających się w cieniu. Aby pozostać widocznym, należy prowadzić aktywne działania w mediach społecznościowych z wykorzystaniem różnych platform, a także posiadać solidną strategię SEO, która korzystnie wpłynie na pozycjonowanie Twojej strony. Przyjrzyjmy się, w jaki sposób SEO może pomóc Twojej strategii w mediach społecznościowych.
Dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne?
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych to praktyka polegająca na poprawieniu widoczności witryny lub strony internetowej w niepłatnych wynikach wyszukiwania (często określanych jako "naturalne", "organiczne" lub "zarobione"). Dotyczy to zarówno tego, jak wysoko dana witryna pojawia się w wynikach wyszukiwania, jak i tego, ile wyników jest zwracanych. W SEO chodzi o to, aby być widocznym w Google i innych wyszukiwarkach, tak aby ludzie mogli znaleźć Twoją witrynę i Twoje produkty. SEO ma kluczowe znaczenie dla widoczności, ponieważ wiele osób rozpoczyna poszukiwania produktów lub usług od wpisania czegoś w Google. Jeśli Twoja marka nie pojawia się w czołówce wyników, wielu potencjalnych klientów nigdy nie dowie się o Twojej obecności. SEO to także świetny sposób na zwiększenie ilości docelowego ruchu na stronie internetowej. SEO nie jest jednorazowym projektem, który można uruchomić i zapomnieć. Jest to delikatna równowaga polegająca na ciągłym zwiększaniu ruchu na stronie przy jednoczesnym zabezpieczeniu jej przed karą.
Plan działań SEO
Ważne jest, aby regularnie sprawdzać i udoskonalać swoją strategię SEO. To, jak często to robić, zależy od rodzaju biznesu, który prowadzisz oraz od tego, jak bardzo się rozwijasz i zmieniasz w swojej branży. Na przykład, audyt SEO przeprowadzony w styczniu może wykazać, że nasza firma zajmuje dobre pozycje w Google, ale audyt przeprowadzony w październiku wykaże, że wypadła z pierwszej dziesiątki wyników. Istnieje kilka powodów, dla których mogło się to stać. Mogła nastąpić zmiana treści na stronie, ale nie zaktualizowano strategii SEO.Mogłeś też po prostu zostać zdeklasowany przez inne strony z bardziej agresywną lub ukierunkowaną strategią SEO.
Najlepsze praktyki SEO dla Twojej strategii w mediach społecznościowych
Teraz, kiedy już wiemy, w jaki sposób media społecznościowe mogą pomóc w strategii SEO, przyjrzyjmy się najlepszym praktykom dla Twojej strategii mediów społecznościowych. W większości przypadków należy trzymać się z dala od upychania słów kluczowych. Google bardzo dobrze radzi sobie z wykrywaniem, kiedy Twoje posty są nafaszerowane słowami kluczowymi tylko po to, aby Twoja strona pojawiła się wyżej w wynikach wyszukiwania. Nadal możesz używać pewnych słów kluczowych, ale staraj się postępować tak naturalnie, jak to tylko możliwe. Dla każdego z portali społecznościowych należy utworzyć unikalną stronę. Posty na Facebooku, Twitterze, Instagramie czy Pintereście powinny zawierać odnośniki do strony internetowej. W ten sposób zwiększysz ruch na swojej stronie z mediów społecznościowych. Należy również upewnić się, że wszystkie strony w mediach społecznościowych są połączone z witryną. Ułatwia to ludziom znalezienie Twojej strony i zwiększa jej widoczność.
- Materiał partnera