Dziś prawie każdy ma dostęp do smartfona i spędza sporą ilość czasu na mediach społecznościowych. W związku z tym, marki chętnie korzystają z tych stron, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. Strony takie jak Facebook i Instagram stały się podstawowymi narzędziami dla firm poszukujących nowych klientów. Z ponad 1 miliardem aktywnych użytkowników miesięcznie, Instagram jest jednym z najszybciej rozwijających się serwisów społecznościowych. Jest to również doskonałe miejsce dla firm, aby połączyć się z klientami i napędzać świadomość marki. Niezależnie od tego, czy dopiero zanurzasz się w świecie Instagrama, czy też do tej pory używałeś go jako narzędzia marketingowego, oto kilka wskazówek, jak możesz używać go bardziej efektywnie.
Zbuduj silną obecność marki
Jeśli chcesz przyciągnąć nowych klientów na Instagramie, musisz mieć silną obecność marki. Przed podjęciem jakichkolwiek działań marketingowych, powinieneś mieć jasne zrozumienie swojej marki i jej docelowych odbiorców. Częścią budowania silnej obecności marki jest stworzenie unikalnej i rozpoznawalnej tożsamości wizualnej. Estetyczne wizualizacje, niezależnie od tego, czy są to zdjęcia czy filmy, są niezbędne w marketingu na Instagramie. Musisz również stworzyć zwolenników, którzy czują związek z Twoją marką i chcą nadal podążać za Tobą. To pomoże Ci zbudować społeczność klientów, którzy chętnie kupią Twoje produkty.
Użyj wideo, aby wyróżnić się z tłumu
Jeśli chcesz napędzić zaangażowanie, spróbuj zamieszczać treści wideo na Instagramie. Chociaż serwis ma ponad 800 milionów użytkowników, tylko 10% z nich zamieszcza wideo na Instagramie. Istnieje wiele zalet angażowania się za pomocą wideo, w tym fakt, że jest ono bardziej zapamiętywane niż standardowe obrazy i jest mniej prawdopodobne, że zostanie przeoczone przez użytkowników. Treści wideo są również łatwiejsze do stworzenia niż myślisz i nie musisz być profesjonalnym filmowcem, aby to zrobić. Treści wideo możesz tworzyć za pomocą prostego sprzętu i aplikacji. Możesz również zdecydować się na użycie wcześniej nagranych treści wideo, aby urozmaicić swoje posty na Instagramie. Filmy mogą być doskonałym sposobem na dzielenie się informacjami o produktach, przedstawianie swojego zespołu lub goszczenie treści zza kulis. Jeśli zdecydujesz się na użycie wideo w swoim marketingu na Instagramie, będziesz musiał pamiętać o kilku rzeczach. Powinieneś wybrać długość wideo, która utrzyma uwagę widzów. Średnia długość wideo na Instagramie wynosi około dwóch minut.
- Admin